مدیرعامل خانه خلاق ستاپ و دبیر سومین دوره رویداد ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) گفت: تغییرات سریع در فناوری و ظهور نسل جدید، نیازمند بازنگری در نظام آموزشی است. به گزارش خبرنگار ما، سید حسام نوربخش، امروز در اختتامیه این دوره که در کارخانه نوآوری برگزار شد، افزود: در دورههای پیشین ستاپ، بیش از […]
مدیرعامل خانه خلاق ستاپ و دبیر سومین دوره رویداد ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) گفت: تغییرات سریع در فناوری و ظهور نسل جدید، نیازمند بازنگری در نظام آموزشی است.
به گزارش خبرنگار ما، سید حسام نوربخش، امروز در اختتامیه این دوره که در کارخانه نوآوری برگزار شد، افزود: در دورههای پیشین ستاپ، بیش از ۷۰۰ طرح دریافت و تعدادی از آنها وارد مرحله سرمایهگذاری شدند. تاکنون خدمات این طرحها به بیش از هزار مدرسه ارائه شده است.
وی ادامه داد: تغییرات سریع در فناوری و ظهور نسل جدید، نیازمند بازنگری در نظام آموزشی است. ستاپ تلاش دارد با نوآوری، آموزشوپرورش را با نیازهای روز هماهنگ کند.
دبیر سومین دوره رویداد ستاپ با اشاره به اینکه در سومین دوره تلاش کردیم تمرکز زدایی داشته باشیم بیان کرد: در سومین دوره، رویداد ستاپ در پنج استان کشور شامل زنجان، مازندران، اصفهان، گلستان و خراسان رضوی برگزار میشود تا امکان مشارکت گستردهتر فراهم شود.
کسبوکارهای آموزشی برای دوام باید منابع مالی خود را تأمین کنند. ستاپ به دنبال حمایت از ایدههایی است که علاوه بر نوآوری، توانایی پایداری مالی دارند.
نور بخش تصریح کرد: سومین دوره ستاپ با رویکردی گستردهتر و حمایت از طرحهای نوآورانه، در مسیر توسعه پایدار نظام آموزشی کشور گام برمیدارد.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، نوآوری و خلاقیت ایدهپردازان را کلید تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست. او با تأکید بر نقش اثرگذار نخبگان در ایجاد تغییرات پایدار، از آنها خواست تا با نگاهی کلان و تعامل با حاکمیت، مسیر اصلاح و پیشرفت آموزش و پرورش را هموار کنند.
سمیه سادات ابراهیمی در اختتامیه رویداد ستاپ، حضور در جمع ایدهپردازان را افتخارآمیز خواند و اظهار داشت: اشتیاق به یادگیری و امید به آینده در میان آنان نمایان است.
وی با اشاره به پنج نکته کلیدی درباره نقش ایدهپردازان، تأکید کرد: آنها باید جایگاه خود را در تحول آموزش و پرورش جدی بگیرند و با نگاهی کلان و دغدغهمند، برای ایجاد تغییرات پایدار تلاش کنند.
برقراری ارتباط مؤثر با حاکمیت و ارائه راهحلهای عملی برای چالشهای نظام آموزشی از دیگر مواردی بود که ابراهیمی به آن اشاره کرد. او ایدهپردازان را چشمهای نظام آموزش و پرورش دانست که میتوانند آسیبها را شناسایی و اصلاح کنند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش به ایدههای نوآورانه نیاز دارد و از ایدهپردازان خواست با اراده و ایمان به ایدههای خود، در مسیر ساختن آیندهای بهتر برای نظام آموزشی کشور گام بردارند.