متوسط ماندگاری زایران داخلی در مشهد، سه و خارجی پنج شب است
متوسط ماندگاری زایران داخلی در مشهد، سه و خارجی پنج شب است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر متوسط ماندگاری زایران داخلی در مشهد، سه شب و گردشگران خارجی پنج شب است.

به گزارش زائرنیوز، سید جواد موسوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران افزود: چند سالی است سند راهبردی توسعه گردشگری استان با همکاری جهاد دانشگاهی در دست تهیه است و به دنبال افزایش ماندگاری زائران با معرفی جاذبه ها و برگزاری برنامه هایی هستیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل موضوع مهمی است و اجرای پروژه هایی همچون قطار برقی و قطار سریع السیر مشهد-تهران در افزایش تعداد زائران بسیار مهم است.مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به صورت دائمی فعال است و به زائران خدمات رسانی می کند.
وی افزود: هم اکنون ۲۱۰ پروژه گردشگری در مشهد با هزینه ای معادل هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

موسوی همچنین با اشاره به ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: مراسم روز بزرگداشت با برنامه های متنوعی برنامه ریزی شده است و شامل گل‌باران آرامگاه، نقالی، شاهنامه خوانی و غیره به همراه سخنرانی شخصیت های برجسته است.

وی افزود: هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی هم از فردا به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا می‌شود.

فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی باید در خدمت زائر باشند و زیرساخت‌های مناسب برای موضوع زیارت برقرار باشد.

سید حسن حسینی افزود: در مشهد الرضا ثابت شده است با برنامه ریزی موثر می توان در مدت کوتاه به خوبی میزبان زائران رضوی باشیم و به نحو شایسته اقدام به میزبانی و پذیرایی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران جزو اولویت‌های استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد است، ادامه داد: در درجه اول مهم ترین سرمایه گذاری در دستور کار در مشهد، سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر است و امیدواریم بتوانیم با تامین ۲۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر، ساز و کار در این زمینه را فراهم کنیم .

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در این نشست گفت:با توجه به اینکه در سال سرمایه گذاری برای تولید قرار داریم ، افزایش جذب گردشگر ، جذب سرمایه گذار، توسعه زیر ساختها ، افزایش تعاملات بین المللی و کلی و بازاریابی و برندینگ، تعامل و همکاری میان فعالان حوزه گردشگری، ترویج گردشگری پایدار و نوآوری و معرفی فناوری های جدید در حوزه گردشگری رویکرد برگزاری هجدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی است.

ناصر توکلیان فر افزود: این نمایشگاه در فضای بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای باز و سرپوشیده از روز ۲۴ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز و برای مدت چهار روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: زمینه فعالیت مشارکت کنندگان در این نمایشگاه هتل‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی، اقامتگاههای بین راهی، مجموعه های پذیرایی و تفریحی، واحدهای تولیدی صنایع دستی، سوغات و هدایای استان و غیره هستند.